Expeditie nieuwe leden

Amsterdam 21 december 2022

IVN Amsterdam neemt deel aan de expeditie nieuwe leden. Dit is een initiatief van IVN Landelijk en de Nederlandse Organisatie voor Vrijwilligersondersteuning. Er doen verschillende landelijke afdelingen mee. Van Limburg tot Groningen.

Doel van deze expeditie:

Ontdekken wij wat voor organisatie we eigenlijk zijn.  Hoe open staan we eingenlijk voor nieuwe gezichten. We onderzoeken hoe we al bestaande leden kunnen activeren en hoe we onze vereniging nog mooier en aantrekkelijker kunnen maken voor vrijwilligers.

Bij de expeditie hoort het Jam cultures bordspel. Door met elkaar in gesprek te gaan, aan de hand van vragen uit dit spel, leren we IVN Amsterdam beter kennen. We krijgen antwoord op de vraag: Hoe welkom voelen leden zich eigenlijk. En hoe makkelijk of moeilijk is het om bij IVN Amsterdam actief te worden.

Op donderdag 17 november hebben we het spel voor het eerst gespeeld met een groep van 11 leden. Er zijn veel inzichten naar boven gekomen.

Zo kwam er bijvoorbeeld uit naar voren:

• “Goh, ik wist helemaal niet dat ik ook zelf iets nieuws mag voorstellen. Ik dacht dat ik mee moest doen in een bestaand groepje”.
  • Het mag dus wel wat duidelijker gecommuniceerd worden, waar leden terecht kunnen als ze een goed idee hebben.
  • Er mag onder de leden nog wel wat meer worden ingespeeld op ‘de wensen van mensen’.

expeditieDeze expeditie heeft nieuwe inzichten gegeven om verder te gaan en onze mooie vereniging verder uit te bouwen.

IVN Amsterdam maken we samen

Ook jou bijdrage is welkom én belangrijk, daarom gaan we het spel nog een keer spelen. We nodigen je dan ook van harte uit om het Jam Cultures spel mee te spelen. De bevindingen van ons, de leden, worden vastgelegd en gebruikt als input voor het IVN Amsterdam jaarplan 2023. Verder zal dit spel resulteren in een een “Expeditie nieuwe leden IVN Amsterdam plan”.  Dus laat je stem horen tijdens het spel.

Volgende spel datum en tijd

We gaan het spel nog een keer spelen op:

Zaterdag 18 februari om 13:00 -14:30 uur.

Locatie: kantoor IVN landelijk Plantage Middenlaan 2C, 1018 DD Amsterdam.

Aansluitend gaan we voor de mensen die graag naar buiten gaan een wandeling maken door de buurt.

Je kan je meteen opgeven bij Ramona Falkenreck via fotofalk1@gmail.com

Kun je er niet bij zijn, of wil je liever eerder meedenken en meepraten? Of heb je een leuk idee voor een excursie of activiteit maar je weet niet waar je terecht kan? Dat kan, we staan altijd open voor ideeën.
Stuur dan een email naar: webmaster@ivnamsterdam.nl of bel, app of spreek ons aan.

Team expeditie nieuwe leden

Ramona, Jeanette en Jacky