Inspiratiedag Onder het maaiveld

Wil jij meer leren over het fascinerende bodemleven en het belang van een gezonde bodem?

Op zaterdag 29 april om 14.00 uur organiseren wij op Stadsboerderij Osdorp een inspiratiedag Onder het Maaiveld.
Tijdens deze dag leer je meer over belangrijke processen onder de grond die het leven op aarde mogelijk maken, maar we gaan vooral de bodem samen beleven! Kom je mee op bodemavontuur?
Meld je dan nu snel hier aan! Er is plek voor maximaal 30 deelnemers.

Programma:

13.45 Ontvangst

14.00 Kennismaking en presentatie over de bodem

15.00 Pauze

15.15 Workshop bodem met verschillende proefjes (bij goed weer buiten en anders overdekt). Als je het leuk vindt, kun je zelf grond in een pot met deksel meenemen uit je tuin of buurt om daar een proefje mee te doen.

15.45 Stellingendiscussie, info over wat je zelf kunt doen aan de bodem en over bodemgerelateerde activiteiten van Stadsboerderij Osdorp.

16.30 Borrel

Organisatie:

IVN-leden Arend Wakker, Azadeh Baghery en Naomi Vermeulen

Voor wie:

Deze inspiratiedag is bedoeld voor iedereen die meer wilt weten over de bodem en het belang ervan.

Tijdens deze dag zijn kinderen ook van harte welkom. Zij kunnen tijdens de presentatie aan de slag met een bodemdieren doeboek en leuke kleurplaten. Daarna kunnen ze meedoen met de workshop.

Kosten: een vrijwillige bijdrage voor IVN Amsterdam wordt op prijs gesteld. Hiervoor kun je onderstaande QR-code scannen (of op klikken en dan ”openen” kiezen op je mobiele telefoon) om een bedrag over te maken naar de ING bankrekening van IVN Amsterdam:

Vrijwillige bijdrage voor excursie .png

Inspiratiedag Onder het Maaiveld - hand met worm