Buurt vergroenen

Graaf mee in Gegraaf!

Noord-Brabant 21 december 2022

Tuiny Poel actie in Gegraaf

Haal de waternatuur je tuin of buurt in met Tuiny Poel, een inheemse poel op tuinformaat. Met dit inheemse plantenpakket, met daarin een breed assortiment aan zorgvuldig gekweekte waterplanten, leg je een poel met randbeplanting van 2 m2 aan. Goed voor amfibieën, insecten, vogels én voor jou!

Graaf gratis mee!

Voor inwoners van Gegraaf worden er maar liefst 25 pakketten ter waarde van 140 euro gratis beschikbaar gesteld. Deze pakketten mogen in de eigen (voor)tuin of (in overleg met de gemeente) ergens anders in de buurt worden aangelegd. Als je nu een pakket bestelt komt dit halverwege april binnen.

Vraag een pakket aan voor jouw tuin of buurt

De pakketten worden beschikbaar gesteld door Doe de Dommel, Earthwatch, Waterschap De Dommel, Provincie Noord-Brabant, Gemeente Valkenswaard en IVN Natuureducatie.

Het Tuiny Poel-pakket

In het Tuiny Poel pakket zit alles wat je nodig hebt om een tuinpoel van 2 m2 aan te leggen, behalve het tuingereedschap. En je hoeft het niet alleen te doen. Via de aanleginstructie leggen we je stap-voor-stap uit hoe je de poel aanlegt en hoe je deze moet onderhouden.

Het pakket bestaat uit:

• Een inheemse mix van moeras- en ondergedoken waterplanten. Per plantenpakket verschilt de samenstelling. Bij het pakket ontvang je een plantenlijst waarop precies staat welke planten in het pakket zitten.
  • Tuiny Poel Aanleginstructie