Schoolgids worden in Nationaal Park De Loonse en Drunense Duinen

Lijkt het jou leuk om met basisschoolkinderen te werken? Ben je graag buiten in de natuur? En zou jij je als vrijwilliger willen inzetten om kinderen meer te leren over de natuur? Ga dan aan de slag als schoolgids in de Loonse en Drunense Duinen.

Wat doe je als schoolgids?

Als schoolgids ontvang je een groep basisschoolleerlingen in de Loonse en Drunense Duinen. Jij laat ze kennismaken met het gebied. Niet alleen door erover te vertellen, maar juist ook door er samen in aan de slag te gaan. Aan de hand van allerlei opdrachtjes ontdekken de leerlingen de duinen en de dieren en planten die er voorkomen. Jij helpt ze bij het speuren, spelen en ontdekken.

Er zijn scholenprogramma’s voor alle leeftijden van de basisschool. Jij kunt zelf kiezen met welke leeftijdsgroepen je het liefst werkt. Ook kan je zelf kiezen wanneer je inzetbaar bent.

Jeugdbegeleiders voor scholenprogramma’s IVN gezocht

Wat krijg je van ons?

Illustratie van academische baret

Goede opleiding

Voor je zelfstandig aan de slag gaat krijg je een opleiding en loop je mee met ervaren schoolgidsen.

Illustratie van groene vrijwilligers

Netwerk vrijwilligers

Je wordt onderdeel van een hechte groep schoolgidsen van het Nationaal Park.

Illustratie van kalender met vinkjes

Deelname activiteiten

We organiseren regelmatig gezellige en informatieve bijeenkomsten waar je aan kunt deelnemen.

Illustratie van poppetje met zak geld

Vergoeding

Als vrijwillige schoolgids ontvang je een vergoeding van € 10,- per programma en reiskostenvergoeding.

Wie zoeken wij?

Illustratie van kinderen met vlindernet

Goed met kinderen

Je vindt het leuk om kinderen te begeleiden. Bij voorkeur heb je hier al wat ervaring mee.

Illustratie met vraag over natuur

Beetje natuurkennis

Je hoeft geen wandelende natuurencyclopedie te zijn. Wij leren je de natuurkennis die je nodig hebt.

Illustratie van klok met blaadjes er om heen

Tijd in voor- en najaar

Je kunt zelf aangeven wanneer je inzetbaar bent. Dat hoeft geen vaste ochtend of middag te zijn.

Wanneer?

De scholenprogramma’s vinden plaats in het voorjaar (april t/m juli) en najaar (september t/m oktober).

Waar?

Op (een of meerdere van de) vijf locaties verdeeld over Nationaal Park De Loonse en Drunense Duinen.

Wil jij schoolgids worden?

Doe dan mee aan de opleiding tot schoolgids, bestaande uit een trainingsdag op vrijdag 13 september 2024 en meelopen bij de programma’s. Meld je aan via onderstaand formulier. Eerst meer informatie? Neem dan contact op met IVN-projectleider Marion de Cocq via m.de.cocq@ivn.nl.

Aanmeldformulier

Over jou

Hoe goed is jouw kennis van de natuur?(Vereist)
Hoeveel ervaring heb je in het begeleiden van kinderen?(Vereist)
Ben jij doordeweeks overdag inzetbaar?(Vereist)

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.