Natuurfotografie

Winnaars fotowedstrijd

Zutphen 19 december 2023

Ter gelegenheid van het 40-jarig jubileum van de Zutphense afdeling van IVN organiseerden we een fotowedstrijd waarin de ‘Natuur in en om Zutphen nu’ centraal stond en de foto genomen moest zijn in de periode 16 september t/m 29 oktober 2023.
Er was vooraf veel publiciteit met een uitgebreid stuk in het huis-aan-huis blad Contact, posters op diverse locaties en het verhaal op onze website. Tevens waren we persoonlijk aanwezig bij de aftrap op 16 september bij de IVN-kraam op de Honingmarkt.

In november kwam de jury bijeen en werden de winnende foto’s bepaald. De jury bestond uit een professionele fotograaf, een hele goede natuurfotograaf en een vertegenwoordiger van IVN. Zij hebben de 1e en 2e prijswinnaar bepaald van 3 categorieën. Bij de 4e catagorie t.w. jonger dan 16 jaar met camera waren er geen inzenders. Op zaterdag 2 december zijn de prijzen, een ingelijste foto, bij fotowinkel Pieter Keuzekamp uitgereikt. Iedere winnaar werd toegesproken door onze voorzitter Annemiek van der Velden en mocht zelf iets vertellen over het hoe en waar van de foto. Ook Pieter Keuzekamp liet zijn licht schijnen over de foto. Harm Bakker, penningmeester van IVN Zutphen, overhandigde de prijzen.

IVN Zutphen Fotowedstrijd 2023 – overzicht winnaars

Femke Matthes (7), prijswinnaar onder de 16 Fotowedstrijd IVN Zutphen 2023
Femke Matthes (7), prijswinnaar onder de 16 met smartphone
Zonnebloem
“… een zonnebloem in onze tuin.”
Hans Bolt, 1e prijs-winnaar boven de 15 met smartphone
“… oever van de IJssel bij de Tichelbeekse waard.”
Dicky Speek, 1e prijs-winnaar boven de 15 met camera. Zij koos een foto van Erwin Jansen als prijs.
Kolibrievlinder. Tuin Hobbemakade.

2e prijzen:

Uiterwaard bij Historische Haven in Zutphen, André van Oene, 2e prijs smartphone
Spechtinkzwam, onderbelicht, geflitst, Jolanda van Velzen, 2e prijs met camera