Avond rondleidingen door het Lydia Waterreus Voedselbos

IVN Zeewolde organiseert ook dit jaar weer meerdere avondrondleidingen door het Lydia Waterreus Voedselbos in Zeewolde. Enthousiaste gidsen vertellen wat het doel is van dit voedselbos, de visie hierop, de waarde voor de natuur, de principes van permacultuur en lichten het ontwerp van het bos toe. In dit voedselbos staan meer dan 200 verschillende soorten bomen, struiken en kruiden. Er wordt stilgestaan bij de eetbare gewassen, wanneer en wat er geoogst kan worden. Ook gaan we verrassende kruiden proeven (indien mogelijk). Het voedselbos is afgelopen winter uitgebreid met meer dan 100 nieuwe bomen en struiken die we met dank aan het Fonds Windpark Zeewolde konden planten.

De rondleiding vinden dit jaar plaats op:

– donderdag 2 mei, 19.00 – 20.00 uur

– donderdag 6 juni, 19.00 – 20.00 uur

– donderdag 4 juli, 19.00 – 20.00 uur

– donderdag 1 augustus, 19.00 – 20.00 uur

Enthousiast geworden? Sluit je dan aan bij de vrijwilligers van het voedselbos. Zij zorgen met elkaar voor het onderhoud en zij oogsten en verwerken met elkaar de producten.

Het voedselbos bevindt zich achter de Roode Schuur. Bij het hek voor de Roode Schuur staat een informatiebord met de route naar de ingang van het voedselbos.

We verzamelen bij de ingang van het voedselbos.

Kosten: € 5,00. Leden van IVN-Zeewolde gratis of eigen vrije bijdrage. Met de opbrengst van deze rondleidingen wordt nieuwe aanplant gekocht.

Graag vooraf aanmelden: activiteiten@ivn-zeewolde.nl

Vanaf 02 mei 2024 - 19:00