De kademuren van Middelburg

IVN Walcheren organiseert een excursie over de kademuren van Middelburg op woensdag 26 juni.

Op de kademuren, zowel bovenop maar vooral aan de waterkanten, komen tientallen planten voor. Ze groeien daar soms onder erbarmelijke omstandigheden én zien toch kans te overleven.

De voegen van de oude muren bestaan uit kalkspecie wat een goede voedingsbodem voor varens is, maar ook andere planten profiteren hiervan. Waar de muren slijtage vertonen of gescheurd zijn, komt dan ook volop de Steenbreekvaren voor; naast allerlei andere soorten die zijn waar te nemen. Zoals vele grassoorten bovenop de muren, maar ook de Klaproos kun je er vinden en zelfs struiken zijn geen uitzondering.

Eind 2023 is een begin gemaakt met de renovatie van de muren waarbij getracht zal worden de begroeiing zoveel mogelijk in stand te houden. Over dit alles kun je horen en zien tijdens de rondleiding op woensdagavond 26 juni om 19.00 uur.

Datum Tijdstip
Woensdag 26 juni 19.00 uur

Vertrekpunt:  De rondleiding begint om 19.00 uur voor de Zeeuwse bibliotheek Kousteensedijk 7 in Middelburg

Kijkt u voor de laatste informatie en andere activiteiten op de website: www.ivnwalcheren.nl.

26 juni 2024 - 00:00
Wanneer
woensdag 26 juni 2024 00:00
Waar
Bibliotheek
Kousteensedijk 7
Middelburg
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Volwassenen 3 euro; kinderen tot 12 jaar 1,50; leden van IVN en kinderen tot 6 jaar gratis. Graag ter plekke (gepast) contant betalen aan de gids.
  • Aanmelden verplicht: Nee