Leskist – natuur op het schoolplein – voor basisschool de Wieling

Rijnwaal 8 april 2024

Op donderdag 28 maart 2024 is door het jongste lid van IVN RijnWaal een IVN leskist overgedragen aan basisschool de Wieling in Haalderen. De kist is met veel enthousiasme ontvangen door de directie, docent en leerlingen van groep 5-6.

De kist is gevuld met allerlei voorwerpen zoals loepjes, verrekijkers, bakjes, tangetjes, schepjes en informatiebladen voor gebruik in de lessen door de docenten en leerlingen. Er zullen lesuren buiten worden gehouden aan de hand van de informatiebladen in de leskist.

IVN RijnWaal probeert de jeugd van jongs af aan te betrekken bij natuur gebonden activiteiten en organiseert daarvoor onder anderen de slootjesdagen en excursies voor alle leeftijden. Ook is er een aparte club, de Polderbende, welke regelmatig jeugd activiteiten in de Lingewaardse polders onderneemt.

De leskist Natuur op het schoolplein is mede gefinancierd door een sponsor-bijdrage vanuit de Rabobank clubactie.