IVN Oss

IVN Oss maakt je bewust van het belang van een gezonde natuur in je eigen leefomgeving en laat je die prachtige natuur beleven. De ruim 200 leden van IVN Oss bouwen kennis op van de natuur hier in de regio en willen die kennis met je delen. Kennis opbouwen over de natuur in deze regio doen we o.a. door vogeltellingen en inventarisaties van flora en fauna en vlinders en insecten. De individuele leden werken aan opbouw van hun eigen kennis door het volgen van cursussen en lezingen. Kennis delen doen de natuurgidsen tijdens wandelingen of fietstochten met de deelnemers en met scholen.
Andere leden organiseren informatieavonden en lezingen, maken natuurfoto’s of voorzien beleidsmakers van adviezen.