Natuurgroep Vogels

De leden van de Vogelgroep zijn mensen die een speciale belangstelling gemeen hebben voor vogels en die regelmatig bij elkaar komen om op een aangename manier kennis op te doen of gegevens te verzamelen in het veld. Dit laatste kan een bijzondere ervaring zijn op speciale plaatsen, waar je normaal niet komt. De gegevens kunnen ook van nut zijn voor beheer van het gebied.

De Vogelgroep organiseert daarom publieksexcursies, en activiteiten voor de vogelgroep leden. In de winter komt de groep maandelijks bij elkaar om hun kennis over vogels uit te wisselen en te vergroten. Vanaf het voorjaar gaat de vogelgroep regelmatig op stap om te vogelen.

Daarnaast zijn een groot aantal leden van de Vogelgroep actief met tellingen, inventarisaties en andere bedragen aan de bescherming van vogels voor Natuurmonumenten en Sovon.

De vogelgroep bestond in 2022 10 jaar en heeft maximaal 25 leden. Op dit moment is er een wachtlijst. Wil je op de wachtlijst? Stuur een mail naar Albert Steenbergen of Liesbeth Pit.

Mensen die een speciale belangstelling gemeen hebben voor vogels en die regelmatig bij elkaar komen om op een aangename manier kennis op te doen of gegevens te verzamelen in het veld. Dit laatste kan een bijzondere ervaring zijn op speciale plaatsen, waar je normaal niet komt. De gegevens kunnen ook van nut zijn voor beheer van het gebied.

De Vogelgroep gaat geregeld op stap om vogels te bekijken. Er is een speciale site voor communicatie tussen de leden. Heeft u belangstelling? Dan kunt u zich melden via deze site.

Contactpersonen: Albert Steenbergen en Liesbeth Pit.