JeugdNatuurClub JNC De Weerribben

Voor kinderen die in een straal van 15 km wonen rondom het Bezoekerscentrum De Weerribben te Ossenzijl is er een speciale JeugdNatuurClub.

Voor kinderen van 7 t/m 12 jaar wordt er één maal per maand op de woensdagmiddag een natuur- / educatieve activiteit georganiseerd in of nabij De Weerribben.

De JeugdNatuurClub wordt georganiseerd door de IVN-afdeling Noordwest Overijssel in samenwerking met Staatsbosbeheer en het Nationaal Park De Weeribben-Wieden.

Het doel van de JeugdNatuurClub:
De jeugd de natuur te laten beleven en enthousiast te maken voor de natuur. De jeugd wordt er op gewezen respectvol om te gaan met alles wat “beweegt en leeft”. De activiteiten zijn van september t/m mei; iedere maand staat in het teken van een thema.

De activiteiten staan onder leiding van gekwalificeerde natuurgidsen van zowel de IVN-afdeling Noordwest Overijssel als Staatsbosbeheer.
Organisatorisch wordt de club ondersteund door het Nationaal Park; er is een aparte JNC-website.

Voor meer informatie:
IVN-Coördinator JeugdNatuurClub De Weerribben