Over ons

IVN Mierlo is opgericht in 1976 en dus al ruim 46 jaar actief op het gebied van natuur- en milieueducatie.

Mierlo staat van oudsher bekend als kersendorp vanwege de kersensoort ” De Mierlose Zwarte”. De werkgroep van IVN Mierlo wil deze kersensoort weer in het dorpsbeeld terugbrengen. Daarom is de werkgroep sinds 1995 bezig deze zwarte kers te kweken. Het aantal kersenbomen is de laatste jaren hierdoor in het dorp aanzienlijk toegenomen. Een verse kers uit eigen tuin, lekkerder kan het haast niet. Het is niet alleen een verrijking van de tuin, maar draagt ook bij aan het behoud van deze typische Mierlose kers en haar tradities.

Doel van de vereniging is om op allerlei manieren mensen te betrekken bij de natuur en ze hiervoor enthousiast te maken. Daarvoor hebben we een aantal werkgroepen die gericht zijn op bepaalde thema’s of aandachtsgebieden. De werkgroepen bestaan geheel uit vrijwilligers en variëren in grootte van enkele tot tientallen leden. De groepen beslissen zelf over de invulling van hun werkzaamheden zonder veel bemoeienis van het afdelingsbestuur.

Kijk in het menu onder Werkgroepen voor een overzicht.

Vrijwilliger of lid worden?

Alle groepen verwelkomen graag nieuwe mensen in hun gelederen die een actieve rol willen spelen. Spreekt het werk van een groep je aan, aarzel dan niet en maak vrijblijvend kennis.