Natuurtuin Oranjepolder activiteiten

NLdoet!

zaterdag 11 maart van 9.30 tot 14.00 uur.

Wie komt ons deze gezellige dag in de Natuurtuin Oranjepolder helpen met snoeien, maaisel afvoeren en takkenrillen maken? Dan kunnen wij komend jaar weer bezoekers ontvangen en schoolklassen een leuk activiteitenprogramma bieden.

Geef je op via de website van NLdoet!

Openstelling

Van 7 mei tot en met 24 september iedere zondagmiddag van 13.00 tot 16.00 uur.

Je kunt dan zelf ontdekken hoe gevarieerd de Natuurtuin is en genieten van alles wat er groeit en bloeit. Er zijn poelen gevuld met kwelwater, een hoogstamboomgaard en er zijn houtsingels aangeplant. Ook is er een vleermuizenkelder, kun je er een insectenmuur en diverse insectenhotels bekijken en kun je vogels spotten vanaf het uitkijkpunt.

Onze vrijwilligers zijn aanwezig om je van alles over de tuin te vertellen.

Werkochtenden met inloop

Iedere 2e zaterdag van de maand van 9.00 tot 12.00 uur.

Op deze zaterdagochtenden is onze werkgroep aan het werk in de tuin. Tijdens deze ochtenden is iedereen van harte welkom om een kijkje te komen nemen in onze Natuurtuin.

Natuureducatie/beleving basisscholen en andere groepen van 4 t/m 12 jaar

Van april tot en met oktober bieden wij basisscholen, in Oosterhout en de directe omgeving, de mogelijkheid om bij ons in de Natuurtuin een programma te volgen over en in de natuur. Zoals bijvoorbeeld voor de jongsten het konijnenpad en voor de oudere kinderen waterdiertjes scheppen en bekijken, speurtocht met vragen, een item over planten, zintuigen gebruiken.

Meer informatie kun je opvragen bij onze coördinator Educatie Helma Oerlemans (06-34197588).

Mogelijkheden voor volwassenen en tieners

Mocht je interesse hebben om met een groepje de Natuurtuin te bezoeken, bijv. vanuit een bedrijf, vereniging of gewoon met de familie, dan ben je ook van harte welkom.

Neem dan contact met ons op via ons mailadres: oranjepolder@ivn-markendonge.nl

De Natuurtuin Oranjepolder is gelegen aan de Domeinweg 9, 4908 BK Oosterhout.

Foto’s Natuurtuin