Vertrouwenscontactpersoon

Het is belangrijk dat iedereen zich veilig voelt bij IVN: zowel deelnemers aan activiteiten als leden van een afdeling. Daarom heeft IVN het stappenplan “In Veilige Handen” opgesteld. Daarin staan de afspraken beschreven rond de omgang met elkaar, zeker met kwetsbare personen zoals kinderen, jeugdigen, ouderen en/of gehandicapten.

Elke IVN afdeling moet over een vertrouwenscontactpersoon beschikken bij wie ongewenst gedrag kan worden gemeld (Zie definitie in de brochure In veilige handen). De Vertrouwenscontactpersoon biedt een luisterend oor voor iedereen (vrijwilligers en deelnemers) bij onze afdeling, die te maken heeft met over grensoverschrijdend gedrag zoals pesten, discriminatie of seksuele intimidatie.
Deze contactpersoon gaat in gesprek, denkt mee en verwijst eventueel door. Ook helpt de vertrouwenscontactpersoon om samen grensoverschrijdend gedrag binnen onze afdeling te voorkomen.

Het bestuur heeft voor deze functie mevrouw Tineke Eijkenboom bereid gevonden. Tijdens de ALV 2024 stelde zij zich voor. Tineke werkte vele jaren in de zorg en is geoefend in het luisteren en contact maken met mensen. Zij heeft de training voor deze functie inmiddels afgerond.
De aanwezige leden stemden in met haar benoeming.

Functie Naam en contact
Vertrouwenscontactpersoon Tineke Eijkenboom
06-83027644 (Graag buiten kantooruren bellen)
donge638@planet.nl