Film over onze eerste Schone Rivieren Expeditie

Dank voor alle bijdragen en medewerking.
Jos Kruisbergen heeft een film gemaakt van onze Schone Rivieren schoonmaakdag op 4 september 2021. Ruim 250 vrijwilligers hebben een gigantische hoeveelheid vuil, vooral achtergebleven door het hoge water in juli, uit de uiterwaarden tussen Weurt en Dreumel verwijderd. De organisatie van deze succesvolle dag werd mede mogelijk gemaakt door de sponsering van Geertjesgolf (Nederzand), Excluton en Scheepswerf Ravestein. De Maas en Waalse Jumbo Supermarkten trakteerden alle vrijwilligers op een lunchpakket en ‘Aan Dek’  Druten voorzag de groep in Druten van koffie en thee.
De gemeenten Beuningen, Druten en West Maas en Waal leverden de vuilniszakken, ringen, grijpers en handschoenen. De opslag van de plastic kratten uit Duitsland was mogelijk bij Hobby Tractor in Winssen en Vincent van de Klok Groenprojecten in Afferden, zodat deze kratten weer terug kunnen voor recycling. Veel agrariërs hielpen mee door met hun tractoren het verzamelde vuil en puin uit de gebieden naar de containers te vervoeren.
Voor IVN Maas en Waal was de grote inzet van zoveel vrijwilligers een geweldig mooie ervaring.

Inmiddels heeft onze afdeling een werkgroep Schone Rivieren die 2 keer per jaar
in samenwerking met vrijwilligers de Schone Rivieren Expeditie in Maas en Waal organiseert.