Hernense Bos

Hernense bos info
Hernen ligt op een rug van opgestoven rivierzand, die zo’n 10.000 jaar geleden is ontstaan.

Het Hernens bos en Kasteel Hernen vormden vroeger de Heerlijkheid Hernen.  Bij de aanleg van de A50 werden het Hernens Bos en het terrein rondom het kasteel gescheiden.

Het Hernens bos bestaat voornamelijk uit eikenhakhout en grove dennen. De grove dennen zijn in het verleden aangeplant voor de productie van stuthout voor de mijnbouw.

Het pad voert langs het Hernens ven, de bijzondere Hernense molen uit 1745, het heideterrein en het bos. In elk jaargetijde een prachtige wandeling in een afwisselend gebied.
Hernense bos pad

Vanaf Dorpshuis “De Mijlpaal” , Tunnelpad 3 in Hernen begint het wandelpad onder de tunnel van de A50 door naar het bos.