Maandelijkse vogelwandeling

Elke tweede zaterdag van de maand houdt IVN Bergeijk-Eersel een vogelwandeling. U van harte uitgenodigd hierbij aanwezig te zijn.
Aanmelden hoeft niet van tevoren, maar zorg wel dat u op tijd bent. De groep start stipt om 8 uur vanaf de Bredasedijk in Bergeijk ter hoogte van huisnummer 60.

Liskes/Schut
Leden van de IVN-Vogelwerkgroep nemen u mee door een mooi gebied van Bergeijk, vlakbij het Schut en de Liskes. U leert veel soorten vogels herkennen. Laat u verrassen door het verbazingwekkende volume van het kleine winterkoninkje en het klaterende watervalletje van het brutale roodborstje. Misschien horen we de blijvers onder de vogels, zoals een staartmees, een roodborst of een koolmees.
In dit gebied voelen spechten zich thuis. Hoort u de roffel van de grote bonte specht al? Deze gratis excursie is bedoeld voor volwassenen en voor geïnteresseerde jongeren.

Algemene informatie
Dag: Elke 2e zaterdag van de maand – zaterdag 11 november et cetera.
Tijd: Stipt 8.00 uur vertrek, kom op tijd. Aanmelden hoeft niet.
Start: Ter hoogte van Bredasedijk 60 in 5571 VC Bergeijk

Afstand: ongeveer 4 kilometer. Het is raadzaam stevig schoeisel aan te trekken en neem in ieder geval een verrekijker mee.
Info: Koos Slenders, telefoon 06-53628925
Mail: info.ivnbe@gmail.com