Cursussen

De cursuswerkgroep probeert door middel van het organiseren van cursussen de doelstelling van de IVN te verwezenlijken. Dat doen we op twee manieren:

Op de eerste plaats organiseren we cursussen voor niet-leden. Deze cursussen hebben tot doel de mensen dichter bij de natuur te brengen. We leren ze met andere ogen naar de natuur te kijken. Kleine momenten dicht bij hun eigen omgeving. De cursussen variëren van korte thema cursussen van enkele avonden, excursies tot aan basis natuurcursus die een half jaar duurt.
Binnenkort start er een nieuwe vogelcursus, die wordt georganiseerd door de vogelwerkgroep en vrijwilligers van het IVN Bergeijk-Eersel.
Klik hier voor meer info over de VOGELCURSUS VOOR BEGINNERS – Start 17 februari 2024.
De aanmeldtermijn is verstreken. We hebben ruim 20 aanmeldingen voor deze vogelcursus ontvangen! Veel succes en plezier met deze cursus.
Wil je op de wachtlijst komen, stuur dan een mailtje naar vogelcursusivnbergeijkeersel@gmail.com.

Als er een nieuwe cursus wordt georganiseerd ontvang je automatisch bericht.

——————————————————

Ook worden er soms door meerdere IVN-afdelingen tesamen cursussen georganiseerd voor IVN-leden en niet-leden.
Hiermee worden krachten gebundeld en is er een grotere waarschijnlijkheid dat er genoeg cursisten zijn (al zijn ze vaak al vroeg volgeboekt).
Binnenkort gaat de Cursus Natuur in de Kempen 2024 van start. Deze wordt georganiseerd door 5 regionale IVN-afdelingen, te weten: IVN Bergeijk-Eersel, IVN Kempenland West, IVN Valkenswaard Waalre, IVN Veldhoven Eindhoven Vessem en IVN Cranendonck. Inschrijven kan tot 1 maart 2024.

OP 1 FEBRUARI 2024 WAS DE CURSUS AL VOLGEBOEKT.
BEN JE TE LAAT MET JE AANMELDING? STUUR HEM DAN TOCH IN!
JE KOMT DAN OP DE WACHTLIJST VOOR EEN VOLGENDE CURSUS ‘NATUUR IN DE KEMPEN!’

Klik hier: Cursus Natuur in de Kempen 2024

Daarnaast worden cursussen georganiseerd voor eigen leden. Deze hebben tot doel om de actieve leden te ondersteunen bij hun activiteiten. Nascholingscursussen worden gehouden voor natuurgidsen, schoolgidsen en jeugdleiders. Daarnaast kan de natuurgidsencursus worden georganiseerd. Deze cursus wordt meestal in samenwerking met omliggende afdelingen georganiseerd. De natuurgidsencursus duurt anderhalf jaar met aandacht voor biologische kennis en educatieve vaardigheden. Het is de bedoeling dat de cursisten na deze cursus actief aan de slag gaan met NME (Natuur- en MilieuEducatie).Voor inlichtingen: info.ivnbe@gmail.com

Trainingen/cursussen van andere IVN’s

Onze collega-IVN-afdelingen organiseren ook vaak cursussen, waarbij wij gevraagd worden dit onder de aandacht van onze leden/niet-leden te brengen.
Hieronder vindt u enkele cursussen waarvoor wij zijn benaderd (mocht de link niet meer werken, dan heeft de andere IVN-afdeling de informatie verwijderd):

LEZINGEN + CURSUSSEN FEBRUARI-MAART 2024 – zustervereniging KNNV-Eindhoven

Cursussen en opleidingen – IVN