Slootjesdag

Met schepnetjes op zoek naar waterdiertjes

Wil je weten wat er allemaal in de Regge leeft? Kom dan op zondag 9 juni naar de Regge bij Hellendoorn. Doorlopend kun je op deze dag van 13.30 tot 16.00 uur waterdiertjes vangen en bekijken langs de oostelijke oever van de Regge achter ijsfabriek Ben en Jerry’s.

Hier staan natuurgidsen van IVN Hellendoorn-Nijverdal klaar met schepnetjes, bakjes, potjes, aquaria, microscoop en zoekkaarten. Heb je zelf een schepnetje, neem ‘m dan mee.

Als je wat gevangen hebt, kun je dat bekijken door een microscoop. En met een zoekkaart kom je er misschien achter hoe de beestjes heten. Wie weet vangen we waterschorpioenen, ruggenzwemmers, libellelarven. Of zelfs een grote rivierkreeft.

Het is een activiteit voor alle leeftijden, maar de jeugd zal zich zeker vermaken.
Laarzen zijn niet vereist maar wel handig.
Je hoeft je vooraf niet aan te melden.

Deelname is gratis, een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld.

Hoe kom je daar?

Ga in Hellendoorn de Valkweg in, dat is links van ijsfabriek Ben en Jerry’s,
Reggeweg 15, 7447AN Hellendoorn.  Volg vanaf hier lopend of fietsend de IVN-pijlen.

09 juni 2024 - 13:30
zondag 09 juni 2024