Cursussen

Deze werkgroep verzorgt cursussen in allerlei vormen: een korte algemene cursus zoals een groencursus, maar ook een speciale cursus op gebied van planten of dieren.

In 2017 hebben we drie korte bijspijkercursussen gehad. Deze waren speciaal bedoeld voor onze natuurgidsen, maar er was hier en daar nog een plekkie te vinden voor niet-gidsen.
De onderwerpen waren:  Zangvogels - Bomen en Paddenstoelen.

In 2018 is net als in 2017 met veel succes en enthousiasme een cursus Moestuinieren gegeven. Deze cursus staat ook voor 2019 gepland.

natuurgidsenopleidingVan april 2015 tot eind september 2016 hebben we voor de vijfde keer een Natuurgidsenopleiding georganiseerd. Dat is een opleiding van anderhalf jaar en die leidt op tot het landelijk erkende diploma Natuurgids. Bij de laatste natuurgidsenopleiding in 2015/2016 kregen 20 mensen hun diploma.

waterdieren zoekenIn 2014 liep er een Groencursus. We hadden deskundige docenten bereid gevonden de diverse thema’s te verzorgen. Die thema’s waren: diersporen (voornamelijk zoogdieren), vogels, insecten, geologie, wilde planten, bomen en paddestoelen.

Coördinator:
Ton Kappert               0548 – 610 237   /   06-2815 1298