Markerwadden

Met het zeilschip Schuttevaer varen we vanaf Enkhuizer haven naar De Marker Wadden.

Op het eiland kun je er voor kiezen om zelf rond te lopen of mee te wandelen met een gids van Fogol https://www.fogol.nl/excursies/vogelexcursie-naar-marker-wadden-95. Tijdens de presentatie aan boord worden de route opties uitgelegd.

Ook gaat de presentatie natuurlijk over de Marker Wadden, alle ontwikkelingen, de (broed)vogels en de andere dieren en planten die er voorkomen. Op dit moment vinden we hier een pioniersstadium met ook al flink begroeide stukken met riet, lisdodde en andere pionier planten zoals, moerasandijvie. Daarnaast veel zandbanken en slikken; een heel open landschap. Het is bijzonder om het eiland juist nu te kunnen zien, in deze fase, die steeds snel veranderd en de soorten die mee veranderen.

IVN heeft 30 plekken gereserveerd. Wilt u mee geef u dan zo snel mogelijk op!!
OPGAVE bij Ria Wijngaard tel: 0636172527; info@natuurlijk-tuinieren.nl

Carpoolen

Wij kunnen carpoolen naar Enkhuizen. Wilt u Ria Wijngaard, via de mail, laten weten of u wel / niet kan rijden, zodat we zeker zijn van voldoende auto’s met chauffeur. De meerijders betalen mee met de autokosten, 12,50 pp te betalen aan de bestuurder. We vertrekken om 7.30 uur vanaf het parkeerterrein aan de achterkant van het NS station (de Beugel). Wij zijn ca. 18:00 uur terug in Heerenveen.

• Kosten: 49,50 voor leden, 59,50 voor niet leden en kinderen tot en met 12 jaar halve prijs.
  • Maximaal aantal deelnemers: 30
  • Aanmelden verplicht: Ja