Over Geysteren Venray

Wat is het IVN

Het IVN (Instituut Voor Natuureducatie en Duurzaamheid) is een landelijke organisatie die werkt aan een duurzame samenleving. Dit doet het IVN met vele enthousiaste vrijwilligers, die actief zijn in 170 plaatselijke afdelingen. IVN Geysteren-Venray is zo’n afdeling, waarin circa 180 volwassen leden en ongeveer 50 jeugd– en jongerenleden actief zijn.

De afdeling IVN Geysteren-Venray organiseert tal van activiteiten, welke interessant zijn voor leden en niet-leden.

Publieksactiviteiten

Ook als niet-lid bent u van harte welkom bij de natuur- en milieuactiviteiten van IVN Geysteren-Venray. Volg naast de informatie op deze website ook de publicaties in de lokale en regionale media, waarin we onze publieksactiviteiten tijdig aankondigen.

Overleg

Onze vereniging is sterk betrokken bij alles wat er rondom ons heen gebeurt en wat invloed heeft op de natuur. De vereniging adviseert en denkt mee op het gebied van natuurwaarden, het leefklimaat, het milieu en bij gemeentelijke– of provinciale ontwikkelingen.

Werkgroepen

Onze IVN-afdeling kent verschillende werkgroepen:

Aansluiting bij een of meerdere werkgroepen is altijd mogelijk.