Nestkastjes hangen Bakel en Milheeze Vogels

Nestkastjes hangen Bakel en Milheeze

Gemert-Bakel 19 februari 2020

Vrijdag 14 februari 2020 stonden een drietal vrijwilligers van IVN’s Vogelwerkgroep ’t Vuggelke klaar om nestkasten op te hangen in het gebied rondom Bakel en Milheeze. Deze ochtend zijn er eerst nestkasten gehangen op Hoberg en Kreijtenberg (zie foto) en later ook op de Peeldijk. De nestkasten zijn eerder gemaakt door diverse leden van deze Vogelwerkgroep. Het hangen van de nestkasten is een gezamenlijk project met Vogelwerkgroep Gemert, beide Vogelwerkgroepen zijn door de Gemeente Gemert-Bakel benaderd om mee te werken aan milieuvriendelijke alternatieven voor het bestrijden van de eikenprocessierupsen. De kastjes hangen niet te dicht bij elkaar want om en om zijn het kasten voor pimpelmezen en de volgende weer voor koolmezen. Het verschil zit hem in de grootte van de invliegopening!

(Foto’s: PeterPaul van de Ven)

nestkastjes vogelwerkgroep