Biodiversiteit

NLDoet dag van vrijdag 15 maart in ons voedselbos

Geldrop 24 maart 2024

Om 10 uur verwelkomen Bertie, Plonie, Carin, Lex en Liesbeth de vrijwilligers die zich hebben aangemeld om deze dag te gaan werken in het voedselbos. Wethouders en gebiedscoördinatoren waren erbij aanwezig!

In de keuken van het Kasteel staat de koffie en thee klaar met lekkere warme wafels die door Bertie zijn gebakken van kruidkoekmix van het Nupke (onze Geldropse molen). Helaas hebben zich een paar mensen afgemeld, maar er komen ook mensen spontaan helpen, namelijk Ricky en Annick met Tury en Ole.

Plonie geeft een toelichting over de geschiedenis en doelstelling van ons voedselbos. Carin geeft vervolgens aan wat er vandaag gedaan moet worden. Namelijk met kruiwagens grond en houtsnippers naar het voedselbos kruien om daar de diepe kuilen te vullen en de houtsnippers op de paden verdelen.

Iedereen gaat snel aan de slag tot 12 uur want dan staat de lunch klaar met soep, broodjes en smeerseltjes waarin kruiden uit ons voedselbos verwerkt zijn. Na de lunch wordt nog een uurtje gewerkt totdat er een stortbui losbarst. Iedereen ruimt op en vertrekt tevreden. Er is een flinke klus geklaard. Volgende week komen nog enkele vrijwilligers terug om de hele klus af te maken.

Veel dank aan alle vrijwilligers voor de hulp! Carin, Plonie, Liesbeth, Lex en Bertie.

Plonie de Baar en Carin Zweerink