Landschap

Lezingen en workshop feb-mrt 2024 KNNV afd. Eindhoven

Geldrop 27 december 2023
LEZINGEN FEBRUARI 2024Lezing:  Inleiding en natuurfilm “Spitsbergen, arctische wildernis, hoe lang nog?”Spreker: Paul WolffDatum: donderdag 1 februari 2024 van 20:00 – 22:00 uurPlaats: Gebouw D’n Aard, Ariespad 5, 5503 EZ Veldhoven (s.v.p. niet parkeren op Ariespad).In de film “Spitsbergen, arctische wildernis, hoe lang nog..?” geeft de  spreker een beeld van wat hij in twee reizen heeft kunnen beleven in dit Poolgebied. De bedoeling is om zoveel mogelijk te laten zien van het natuurlijke systeem van Spitsbergen en – in mindere mate – van de invloed van de mens.Kosten: er zijn geen kosten verbonden aan deelname.Wel graag vooraf aanmelden via onze website eindhoven.knnv.nl (ook voor meer informatie over de lezing).Lezing: “De wondere wereld der insecten”Spreker: Gerard CompietDatum: donderdag 15 februari 2024 van 20:00 – 22:00 uurPlaats: Gebouw D’n Aard, Ariespad 5, 5503 EZ Veldhoven (s.v.p. niet parkeren op Ariespad).In deze KNNV-lezing laat de spreker aan de hand van zijn mooie natuurfoto’s allerlei – vaak zeer verrassende –  eigenschappen van insecten uit onze directe omgeving de revue passeren.  Zo gaat hij in op hun lichaamsbouw, ontwikkeling van ei tot volwassen insect, dimorfisme (tweevormigheid binnen één soort), voortplantingsgedrag, manieren van voortbewegen enz.Kosten: er zijn geen kosten verbonden aan deelname.Wel graag vooraf aanmelden via onze website eindhoven.knnv.nl (ook voor meer informatie over de lezing).CURSUS MAART 2024Cursus: Workshop bijenhotels makenBegeleiders: Annemiek van Dijk & Trineke HofstraDatum: zaterdag 23 maart 2024 van 9.30 uur tot circa 16 uurLocatie: onder het afdak van de werkschuur van Brabants Landschap in HeezeNa uitleg over en ontmanteling van een bestaand bijenhotel (welke insecten we daarbij aantreffen en hoe het hotel in elkaar zit) gaat u onder begeleiding zelf aan slag. Wij hebben voor ieder deelnemer een leeg hotelletje dat u kunt gaan vullen met materialen zoals bamboe, stro, houtblokken en leem. Zie uitgebreide informatie op onze website eindhoven.knnv.nlPrijs (inclusief koffie/thee en een stevig klein bijenhotel, door u te vullen):€ 40,- voor KNNV-en IVN-leden € 50,-voor niet-leden, incl. KNNV-lidmaatschap tot eind 2024Aantal deelnemers: maximaal 15Opgave: vóór vrijdag 1 maart 2024 via de website eindhoven.knnv.nl Na uw aanmelding ontvangt u een bevestigingsmail met de betaalgegevens.