Overig

IVN-er Jo van Gerven is op 89 jarige leeftijd overleden

Geldrop 6 februari 2024

Ruim dertig jaar geleden ging Jo met pensioen. Hij wilde graag iets met jeugd en met natuur gaan doen. Juist op dat moment waren er bij IVN Geldrop enthousiaste jeugd-IVNers waarvoor na de basisschoolleeftijd geen activiteiten waren. Jo en ik zijn toen gestart met de “Blitskikkers”, een groep van 16 kinderen van 12 jaar en ouder.

Om onze natuurkennis  te verbeteren hebben Jo en ik van ’92- ’94 de opleiding voor IVN natuurgids gevolgd die gegeven werd door IVN Heeze-Leende. Jo was altijd vrolijk en positief en hij was niet te stuiten. Hij hielp bij het scholenwerk en tuigde een kinderdoemiddag op, die meteen een groot succes werd!

Uiteindelijk gingen de jaren tellen en heeft Jo de jeugdactiviteiten overgedragen. Daarna ondersteunde hij nog enkele jaren de IVN penningmeester met het innen van declaraties.

Jo heeft veel betekend voor ons IVN Geldrop.

We wensen Mariëlle, Rick en Anton sterkte toe met het overlijden van hun vader en opa.

Plonie de Baar

De foto is gemaakt in 2005 bij het wilgenknotten met het Jeugd IVN.