Landgoeddag Kasteel Geldrop

De derde Landgoeddag van Kasteel Geldrop vindt 1 april (Tweede Paasdag) van 13 tot 16 uur plaats in het kasteelpark. Voor jong en oud zijn er gratis activiteiten, zowel binnen als buiten. Alle ‘partijen’ doen mee, van Bloemenhof tot Zintuigentuin. Kortom: kom kijken en meedoen.

IVN kan nog hulp gebruiken

De tentoonstelling ‘Irritant maar interessant’ in natuurinformatiecentrum De Paardestal is open, we leiden rond in het Voedselbos en we delen zo’n 250 gratis jonge boompjes en struiken uit (in het kader van Plan Boom). Voor dat uitdelen zijn nog extra helpers nodig. Aanmelden kan via IVN@gmail.com of neem contact op met José Rögels, rogelsjose@gmail.com

Kasteel: van BABS tot zolder en ‘hoe het heurt’
Het kasteel geeft rondleidingen door het park voor geïnteresseerden in de cultuur, natuur en restauratie van het kasteelpark (stevige schoenen aanbevolen).

Binnen trouwt een BABS knuffels (14-15 uur), doceert  freule Pompom-Praliné theedrinken ‘hoe het heurt’ en vertelt Johan baron Van Cuyll tot Ghordelrooskerke nooit gebeurde en onwaarschijnlijke verhalen. Filmhuis Hofdael vertoont een korte film en een kunstenaar is aan het werk. De zolder is bij uitzondering te bezichtigen (pas op voor spinnenwebben!).

Kindervermaak naast plantenverkoop en concert
Paaseieren zoeken (om 13 uur), ezelwagenritjes, schminken, zintuigenspelletjes, stoepkrijten, knutselen – het zijn kinderactiviteiten van de overige ‘landgoedbewoners’. De Bloemenhof verkoopt planten en in de kasteelboerderij geeft het grote Eindhovense koor 4Tune Entertainment een concert.

01 april 2024 - 13:00
maandag 01 april 2024 13:00