Werkgroep Wandelingen

Deze werkgroep organiseert voor IVN Best momenteel tussen 30-35 wandelingen per jaar.

Er is iedere maand in het weekend of op een avond een publiekswandeling van 2 uur met een eigen thema, bijvoorbeeld paddenstoelen, foto’s maken, natuur/cultuur of de duisternis. Een andere keer staat een bepaald gebied centraal zoals landgoed Heerenbeek, de Nieuwe Heide, het Velders Bosch of een wijk van Best.

De wandelingen worden geleid door eigen natuurgidsen, regelmatig in samenwerking met leden van andere IVN werkgroepen, zoals de planten-, foto- of vogelwerkgroep.

Naast deze maandelijkse publiekswandelingen organiseert deze groep:

Doel van alle wandelingen is voor de één de kennis van de natuur te vergroten, voor de ander het ongedwongen samen lopen in een mooie omgeving.
De wandelingen vinden plaats in een straal van ongeveer 15 km. rondom Best.

Alle wandelingen zijn gratis toegankelijk voor IVN leden, niet-leden betalen € 2,50 per persoon per keer.
Eventuele consumpties komen voor eigen rekening.

Tijdens de wandelingen kunnen geen honden mee, om te voorkomen dat wild wordt verstoord en omdat sommige gebieden waar we door heen wandelen, verboden zijn voor honden.

Het verzamel- en startpunt van alle wandelingen is op diverse plekken in en dichtbij Best. Bij aankondigingen in het jaarprogramma en in de IVN Nieuwsbrief staat altijd aangegeven waar een wandeling precies van start gaat.

In het jaarprogramma staan de door IVN Best georganiseerde wandelingen, samen met alle andere activiteiten die worden aangeboden.

De data en tijden van de wandelingen zijn  te vinden op deze website onder ‘activiteiten’. Bij het onderdeel ‘foto album’ kun je een impressie krijgen van de wandelingen.

Maandelijks worden wandelingen ook bekend gemaakt via de digitale nieuwsbrief van IVN Best.

Coördinator wandelingen:  Marjel van Dijk
e-mail: marielvandijk@hotmail.com