Vlinders

IVN zoekt nieuwe beheerder Vlindertuin

Arnhem 6 januari 2024

Tussen de parken Sonsbeek en Zypendaal liggen een beetje verscholen twee juweeltjes van tuinen, de Vlindertuin en de Stille tuin.
Ze worden al vele jaren onderhouden door vrijwilligers van IVN Natuur-educatie Arnhem.
Er is behoefte aan een coördinator voor het onderhoud van de tuinen.

IVN zoekt Iemand die zin heeft in tuinieren en daarvoor wil samenwerken met de 8 tot 10 vrijwilligers.
Iemand die de idealen van de tuinen wil helpen uitdragen.
IVN werkt alleen met vrijwilligers, maar dankbaarheid van de club en de bezoekers van de tuinen maken het mooi om te doen.
Het onderhoud gebeurt nu op twee ochtenden in de week van half maart tot half november met daarnaast af en toe contacten met IVN en de parkbeheerder.
Kennis van planten, vlinders en insecten is nodig, maar kan ook met hulp van IVN opgebouwd worden.
De huidige coördinator van de Stille tuin wil graag in het nieuwe seizoen zijn kennis van de tuinen overdragen.

Koffiepauze

De KNNV-Arnhem houdt tellingen in de tuin om de hoeveelheid en soorten vlinders bij te houden.
In 2023 is er 23 keer een telling gehouden en zijn er 468 vlinders geteld.
Hoewel er in het hele land minder vlinders zijn geteld, werden er hier iets meer dan gemiddeld aangetroffen.
Er waren dit jaar 16 verschillende soorten te zien.
Daar was voor het eerst een Keizersmantel bij.

Heb je zin om coördinator te worden of wil je gewoon meehelpen, reageer dan naar vlindertuin@ivnarnhem.nl of bel: 06-25282530.

Foto’s © IVN Natuur-educatie Arnhem