Tiny Forest Jongerenteam van start met feestelijke werkdag in Delft

IVN Stadsvergroeners 26 november 2021

Zaterdag 13 november is het gloednieuwe Tiny Forest Jongerenteam voor het eerst bijeengekomen bij het Tiny Forest Schoemaker Plantage in Delft. Het jongerenteam is opgericht om met een actieve groep vrijwilligers de verschillende Tiny Forest’s in Zuid-Holland te onderhouden die wat extra aandacht nodig hebben. Na een aantal online Zoom-vergaderingen werd besloten om als eerste het Tiny Forest in Delft aan te pakken. Op 13 november was dat zover.

Tien jonge vrijwilligers kregen na een kort interactief kennismakingsspel een presentatie van Rick en Dylan, beiden projectleider bij IVN Zuid-Holland. Zij vertelden over basisbeginselen van een Tiny Forest, de plantmethode en een aantal van de uitdagingen die daar bij horen. Na de presentatie werd het Tiny Forest Schoemaker Plantage, die 3,5 jaar geleden aangeplant is, onder handen genomen. Dit was hard nodig! Het buitenlokaal werd volledig (on)kruid vrijgemaakt en ook de paden van het bosje zijn nu weer bewandelbaar. Zo kan iedereen weer genieten van het Tiny Forest! Tussen de bomen mag de natuur zijn eigen weg bepalen en is ingrijpen niet nodig.

Zowel de buurtbewoners, de gemeente als de projectontwikkelaar van de wijk waar het Tiny Forest ligt, werden op de hoogte gesteld van de aanwezigheid van het jongerenteam die middag. Het streven is om hen in de toekomst weer bij het Tiny Forest te betrekken.

Tiny Forest jongerenteam

Na het buitenwerk is er een nog een klein drankje gedronken. De hele middag werd ervaren als een leuke en gezellige middag waarin er met gelijkgestemden een stap is gezet in de goede richting voor beheer en onderhoud van Tiny Forest’s in Zuid-Holland!

Meedoen?

De komende maanden werkt het Tiny Forest Jongerenteam aan het uitbreiden van de zwerm van jonge vrijwilligers die zich, eenmalig of vaker, in wil zetten voor de Tiny Forests in Zuid-Holland. Heb je zin om mouwen op te stropen en mee te helpen? Meld je dan aan voor onze Whatsapp-groep*! Hier delen we al onze activiteiten, dus zo je weet altijd als eerste waar je kunt helpen.

Benieuwd naar wie er op dit moment meedoen met het Tiny Forest Jongerenteam? Neem een kijkje op de website!

*De leden van het Jongerenteam zijn de beheerders van de groep. Zij kunnen als enige berichten delen, dus je zult niet overladen worden met meldingen. Toch geen zin meer? Dan stap je zo weer uit de groep.