PR-topper Cokkie geeft graag het stokje door

PR-topper Cokkie geeft graag het stokje door

Utrecht 8 november 2022

Hoe laat je als afdeling zien wat je doet, hoe bereik je nieuwe leden en hoe bindt en boei je vrijwilligers? Cokkie, Peter en Henk zijn leden van de pr- en mediawerkgroep van IVN Veenendaal-Rhenen. Zij zorgen voor veel externe communicatie van de afdeling. Maar, iemand voor social media vinden blijkt een uitdaging. Cokkie doet een oproep: ‘Wie neemt mijn stokje over?’

Cokkie vertelt: ‘We hebben een ontzettend leuke actieve afdeling, waar ik me al 35 jaar voor inzet. We organiseren hele mooie activiteiten en hebben een nieuwe educatieve tuin. Ik ben nu bijna 80 en doe het nog steeds met heel veel plezier. Weet je dat ik persoonlijk langs ga bij nieuwe leden, om ze welkom te heten? Maar, het wordt tijd dat anderen het van me over gaan nemen.’

Hoe verjongen?

Ook Henk en Peter zetten zich al jaren met hart en ziel in voor IVN. Samen met andere vrijwilligers van de PR- en mediawerkgroep houden ze zich, naast andere activiteiten, bezig met het Groene blad, de nieuwsbrief, de website en promotiemateriaal. Ze willen graag meer jonge leden aantrekken, maar zo makkelijk is dat niet.

Samen brainstormen

Samen met Henk, Cokkie, Peter en stagiaire Fieke brainstormen we over hoe we verjonging kunnen bevorderen. Sluiten de activiteiten aan bij jongeren? Hoe spreken we leden aan? Fieke deelt haar ideeën: ‘Je trekt jongeren met jongeren aan. En, kunnen we iets doen met de Universiteit? Jullie doen zo veel mooie dingen, het is zonde als dat niet bekend is bij het publiek.’

Social media held gezocht

We komen tot allerlei acties. Maar om te beginnen gaan we samen met de afdeling op zoek naar een vrijwilliger voor social media. Dus: Ben je iemand of ken je iemand uit de omgeving Veenendaal-Rhenen, die dit zou kunnen en willen doen? Stuur een mailtje naar het secretariaat. De afdeling hoort graag van je!

 

collage IVN Veenendaal

 

Peter was niet meer aanwezig toen de foto’s werden genomen.

Deel deze pagina