Kinderen leren in boom op Schoolplein van de Toekomst Buurt vergroenen

Win een Buitenleslokaal!

Noord-Brabant 3 februari 2023

BuitenleslokaalEen schoolplein vol groen. Daar worden kinderen blij van. Ze vinden het schoolplein na vergroening stukken leuker en hun spel is veel gevarieerder. Maar waarom zou je zo’n groen plein alleen in de pauze gebruiken? Met een buitenleslokaal verplaats je de les naar buiten. En goed nieuws! Je kunt er deze lente eentje winnen.

Meer buitenles

Wil jij meer buitenles geven, maar is jouw schoolplein niet helemaal geschikt hiervoor? Doe dan mee aan de wedstrijd ‘Win een Buitenleslokaal’ en maak kans op:

• een prachtige duurzame en overdekte buitenlesplek
  • een training voor het gebruik van de buitenruimte
  • een leskist met zoekkaarten en lesbrieven

Hoe win je een Buitenleslokaal?

Laat jouw leerkrachten en/of leerlingen vertellen waarom jouw school een buitenleslokaal nodig heeft. De motivatie mag creatief. Denk aan een podcast, vlog, een tekening of kunstwerk. Belangrijk is dat leerkrachten het belang van buitenles zien en echt met het lokaal aan de slag gaan.

Klik hier voor meer informatie over deelname. Let op: meedoen kan tot 13 maart 2023.

De wedstrijd ‘Win een Buitenleslokaal’ is een initiatief van Schoolpleinen van de Toekomst en wordt mede-mogelijk gemaakt door de Provincie Noord-Brabant.