Winnende klas Buitenleslokaal wedstrijd ontvangt prijs Buurt vergroenen

Wethouder van Eupenschool wint Buitenleslokaal

Noord-Brabant 4 april 2023

Buitenlesdag extra feestelijk dit jaar

Op de Wethouder van Eupenschool in Eindhoven was Nationale Buitenlesdag dit jaar extra feestelijk! De school heeft namelijk een Buitenleslokaal gewonnen. Op 4 april was de feestelijke uitreiking met een spannende buitenles met Zapp presentatrice Janouk Kelderman.

De wedstrijd was een initiatief van Schoolplein van de Toekomst en de provincie Noord-Brabant. In totaal waren er 70 inzendingen. De Eindhovense school won dankzij een enthousiast filmpje waarin duidelijk werd dat zowel de kinderen als de leerkrachten heel graag meer buitenles willen.

Tijdens de Nationale Buitenlesdag vieren Jantje Beton en IVN Natuureducatie dat er op scholen in Nederland steeds meer buitenles wordt gegeven. Want frisse lucht, beweging en natuur zijn goed voor de fysieke en mentale gezondheid van kinderen. Buitenles is natuurlijk het fijnst op een groen schoolplein. En ook wat dat betreft is er ook goed nieuws in Noord-Brabant. De provincie heeft de meeste groene schoolpleinen van Nederland! De afgelopen jaren zijn al 340 schoolpleinen vergroend.

Het deels overdekte buitenleslokaal is een concept van Groencoach Petra Wevers (KrachtigBuiten). Ze ontwikkelde de buitenlesplek samen met architect Daan Bolier. Het lokaal wordt later dit jaar gebouwd. Binnenkort is het op de Wethouder van Eupenschool dus iedere dag