Het Bewaarde Land in Rosmalen / Nulandse Heide

Elize Kronenberg | hetbewaardeland@ivn-s-hertogenbosch.nl

Route voor scholen

Vanaf afslag 50 (Kruisstraat) op de A59 tussen Den Bosch en Oss volg je de aanwijzing Kruisstraat/Rosmalen (Vliertwijksestraat). Op de rotonde rechtsaf (= Waterleidingstraat). Vlak na de kruising Waterleidingstraat/Pompstraat kunnen de kinderen rechts langs de weg afgezet worden. De leerkracht (en stagiair) kan hier parkeren. Fleur staat hier de kinderen op te wachten.

Fleur loopt met de kinderen naar de entree van het Bewaarde Land, dat zich in het natuurgebied van De Binckhorst bevindt. Aan de overkant van de weg geeft een hekje toegang tot de Nulandse Heide. Hier begint een wandelpad, eerste paadje links door het hekje. Daar vinden jullie het huisje van Fleur.

Route voor vrijwilligers

Vrijwilligers parkeren bij Manege de Binckhorst (Hofkesweg 15e, 5249 JW Rosmalen). Vanaf afslag 50 (Kruisstraat) op de A59 tussen Den Bosch en Oss volg je de aanwijzing Kruisstraat/Rosmalen (Vliertwijksestraat). Bij de rotonde ga je rechtdoor en na 80 m. rechtsaf, inrit zone 10 km. Meteen linksaf (Zandkant) richting Leuke Meuk. Volg daarna het bordje Huifbedrijven/Manege.

Vervolgens loop je langs de Manege/ kinderboerderij en via een ingang met wild rooster kom je op het natuurterrein van de Binckhorst. Voorbij het wildrooster rechtsaf het pad volgen, eerste pad linksaf, met de bocht mee naar rechts. Tussen de dennenbomen verscholen ligt het huisje van Fleur.

Deze locatie wordt mede mogelijk gemaakt door de gemeente ‘s-Hertogenbosch, De Binckhorst, Brabant Water en Brabants Landschap.