Stadsnatuur Utrecht

Van klein geveltuintje tot een stadspark met bomen en een vijver: bijna elk park of tuin met wat groen erin kan leefgebied zijn voor wilde planten en dieren. Dieren voelen zich thuis als er wat te eten is en als er schuilplekken zijn. Bloeiende planten die van nature voorkomen in Nederland, zorgen voor voedsel voor vlinders en bijen. Vogels hebben behoefte aan een schuilplekje in een struik die ook in de winter groen blijft. Egels eten graag de slakken en je maakt ze blij met een hoop bladeren als overwinteringsplek. Al met al valt er in de stad veel te beleven, misschien wel meer dan in de buitengebieden…

► Voor wie en wat

De werkgroep Stadsnatuur Utrecht laat jong en oud beleven hoe leuk, gezond én belangrijk stadsnatuur is. Daarom organiseren we het jaar door allerlei natuuractiviteiten in de stad Utrecht voor jong en oud. Deze vind je terug in het Activiteitenoverzicht van IVN Vecht & Plassengebied.  We verwelkomen je graag bij een van onze natuuractiviteiten.

► Citizen science

Tijdens sommige excursies doen we mee aan citizen science ofwel onderzoek door het grote publiek. Zo combineren we een excursie over vogels met de Nationale vogeltelling in januari.

► Lunchwandeling Biodiversiteit op aanvraag

Nieuw in ons programma is de lunchwandeling met als thema ‘biodiversiteit’.  Met deze lunchwandeling  tijdens je lunchpauze strek je even lekker de benen en krijg je tegelijk iets mee over de natuur. We wandelen in de directe omgeving van het bedrijf waar je werkt en kijken wat er groeit en bloeit.

► Doe je met ons mee? Of andere vragen?

Zin om mee te organiseren? Kijk dan even op de werkgroeppagina. Voor andere vragen kun je terecht bij onze contactpersoon: Titia Kan.

► Volg Stadsnatuur Utrecht ook via: