Stadsnatuur Utrecht

Van klein geveltuintje tot een stadspark met bomen en een vijver: bijna elk park of tuin met wat groen erin kan leefgebied zijn voor wilde planten en dieren. Dieren voelen zich thuis als er wat te eten is en als er schuilplekken zijn. Bloeiende planten die van nature voorkomen in Nederland, zorgen voor voedsel voor vlinders en bijen. Vogels hebben behoefte aan een schuilplekje in een struik die ook in de winter groen blijft. Egels eten graag de slakken en je maakt ze blij met een hoop bladeren als overwinteringsplek. Al met al valt er in de stad veel te beleven, misschien wel meer dan in de buitengebieden…

► Wat organiseert Stadsnatuur en voor wie?

Utrecht is dus groener dan je denkt!  Ons streven is om in iedere wijk het aanwezige groen in de wijken te ontdekken en de inwoners te stimuleren de natuur te leren kennen en waarderen. Daarom organiseren we het jaar door allerlei natuuractiviteiten op diverse locaties in de gemeente Utrecht.

Ook voor cursussen, themaexcursies en themawandelingen kun je bij ons terecht. Onze activiteiten voor 2020 zijn:

► Citizen science

Tijdens sommige excursies doen we mee aan citizen science ofwel onderzoek door het grote publiek. Zo combineren we een excursie over vogels met de Nationale vogeltelling in januari.

► Lunchwandeling Biodiversiteit op aanvraag

Nieuw in ons programma is de lunchwandeling met als thema ‘biodiversiteit’.  Met deze lunchwandeling  tijdens je lunchpauze strek je even lekker de benen en krijg je tegelijk iets mee over de natuur. We wandelen in de directe omgeving van het bedrijf waar je werkt en kijken wat er groeit en bloeit. Voor meer informatie  kun je terecht bij: Carin van der Veer.

► Doe je met ons mee? Of andere vragen?

Zin om mee te organiseren? Kijk dan even op onze werkgroeppagina. Voor andere vragen kun je terecht bij onze contactpersoon: Titia Kan.

► Volg Stadsnatuur Utrecht ook via: