Ontdek het Noorderpark!

Op zondag 26 mei 2024 organiseert de werkgroep Geopark van IVN Vecht en Plassengebied een excursie in het Noorderpark.

In twintig jaar tijd is het gebied ten noorden van Overvecht veranderd van landbouwgrond in verrassende natuur. Door de herinrichting is weer zichtbaar geworden hoe dit gebied er in vroegere tijden uitzag. Het is onderdeel van het Geopark Heuvelrug Gooi en Vecht. Voor meer informatie zie: Geopark Heuvelrug Gooi en Vecht

We maken een wandeling van zo’n 3 kilometer door dit waterrijke gebied, langs petgaten, riet, moerasbos en drassige graslanden. U hoort over de geschiedenis van deze streek en over de bloemen, bomen en struiken die typisch zijn voor dit gebied. Het aantal vogels is door de hele herinrichting enorm toegenomen en de kans dat we vogels horen en zullen zien is groot.

► Aanmelding

Aanmelden is verplicht bij stadsnatuur@ivnutrecht.nl
Het maximaal aantal deelnemers is 20.

► Waar moet ik zijn?

Op de parkeerplaats Gagelbos, ingang speelbos, aan de Gageldijk, vlakbij het fort de Gagel. Zie de kaart onderaan deze pagina.

► Hoe laat beginnen we?

We starten om 14:00 uur en eindigen om 16:00 uur. Waterdichte schoenen of laarzen zijn aan te bevelen.

Deze activiteit van het IVN is gratis maar een vrijwillige bijdrage (contant) is van harte welkom.

26 mei 2024 - 14:00
zondag 26 mei 2024
14:00 tot 16:00
Gagelbos parkeerplaats
Gageldijk 104
3566MH Utrecht
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Gratis, maar een vrijwillige bijdrage (contant) is van harte welkom.
  • Maximaal aantal deelnemers: 20
  • Aanmelden verplicht: Ja