Beleeftocht bij de Thematervelden en Haarrijnseplas

De Thematervelden is een aangelegd natuurgebied met rietoevers, hooilanden, struwelen en bos. De Haarrijnseplassen zijn gegraven voor de bouw van de wijk Leidscherijn en de verbreding van de A2. In het gebied heeft zich de laatste jaren bijzondere flora en fauna ontwikkeld.

► Wat gaan we doen?

Deze ochtend nemen we je mee door de velden en langs de plas aan de oostzijde om de natuur in dit gebied met je zintuigen te beleven.Met aandacht luisteren naar geluiden, bewust kijken dichtbij en verder weg, voelen van plantstructuren, ruiken van bloemen en grassen, proeven van kruiden.Samen een natuurverhaal delen en ook met elkaar in stilte zijn.Ervaar dat je als mens onderdeel bent van de natuur.

►Ga je ook mee?

De rondwandeling voor volwassenen duurt ongeveer 2 uur. We starten om9.30 uur aan het einde van de straat: Lindehoeve, wijk de Tol in Vleuten.Deelname is gratis. Een vrijwillige bijdrage voor het IVN is welkom.WanneerVrijdag 17 mei van 9.30 tot 11.30 uur.WaarLindehoeve, einde van de straat. Wijk de Tol, Vleuten.

17 mei 2024 - 09:30
vrijdag 17 mei 2024