RijnWaal Activiteiten

We houden publiekswandelingen over onderwerpen zoals: bevers, bomen, paddenstoelen, wilde planten, vogels en insecten. Onze ervaren natuurgidsen nemen u mee op excursie in de natuur volgens de kalender of wanneer u daar een aanvraag voor doet.

IVN RijnWaal biedt een reeks van activiteiten. Wij geven groencursussen waarbij we wilde planten letterlijk onder de loep nemen en geven bij voldoende vraag cursussen over vogels, paddenstoelen en amfibieën.

Onze vaste jeugdactiviteiten worden verzorgd door de Polderbende in Gendt. Ga voor meer informatie naar de polderbende.

Deze activiteiten worden door onze vrijwilligers en natuurgidsen verzorgd.

Bij verschillende gelegenheden presenteert IVN RijnWaal haar activiteiten in een stand via folders, zoekkaarten en spulletjes voor de jonge natuuronderzoekers.

Veel van de activiteiten vinden plaats in de uiterwaarden van de Waal en de Rijn: de Klompenwaard bij Doornenburg, de Gendtsewaard, de Bemmelsewaard, de Oosterhoutsewaard, de Ossenwaard bij Lent, de Huissensewaard en de Maneswaard bij Opheusden. Of langs de Linge.

Download de folder met alle activiteiten voor 2020 via onderstaande link Flyer publieksactiviteiten RijnWaal 2020