RijnWaal Activiteiten

IVN RijnWaal biedt een reeks van activiteiten. Wij geven groencursussen waarbij we wilde planten letterlijk onder de loep nemen en geven bij voldoende vraag cursussen over vogels, paddenstoelen en amfibieën.

We houden publiekswandelingen over onderwerpen zoals: bevers, bomen, paddenstoelen, wilde planten, vogels en insecten. Onze ervaren natuurgidsen nemen u mee op excursie in de natuur volgens de kalender of wanneer u daar een aanvraag voor doet.

Onze vaste jeugdactiviteiten worden verzorgd door de Polderbende in Gendt. Ga voor meer informatie naar de polderbende.

Op de Lente markt van Historische Tuinderij De Warmoes in Lent nodigen we je uit voor natuurwandelingen in de buurt en we gaan op zoek naar waterbeestjes in de vijver en bodemdiertjes in de composthoop.

Deze activiteiten worden door onze vrijwilligers en natuurgidsen verzorgd.

Bij verschillende gelegenheden presenteert IVN RijnWaal haar activiteiten in een stand via folders, zoekkaarten en spulletjes voor de jonge natuuronderzoekers.

Veel van de activiteiten vinden plaats in de uiterwaarden van de Waal en de Rijn: de Klompenwaard bij Doornenburg, de Gendtsewaard, de Bemmelsewaard, de Oosterhoutsewaard, de Ossenwaard bij Lent, de Huissensewaard en de Maneswaard bij Opheusden. Of langs de Linge.

Wilt u meer informatie, stuur een mail naar secretariaat@ivnrijnwaal.nl