Vogelspotten op de fiets en te voet in het Waterrijk in Lingezegen

Bijzondere soorten in het ‘natte riet’.

Op zondag 5 mei 2024 om 07:00 uur organiseert IVN RijnWaal een circa 2 uur durende fiets excursie vogels spotten rondom het waterrijk in park Lingezegen.

Het Waterrijk is een prachtig natuurgebied en toegankelijk via struinpaden en fietspaden rondom. Het waterrijk valt onder het beheer van Staatsbosbeheer welke het gebied heeft ingericht voor vogels welke specifiek voorkomen in zogenaamd nat riet zoals roerdomp, waterral, grote karekiet, blauwborst en baardman. Ook is de kiekendief in dit gebied actief.
De fietstocht staat onder leiding van Ben Brouwer welke verwacht dat wij al zomergasten te zien krijgen zoals de grutto, kluut, tureluur, gele en witte kwikstaart en kleine karekiet. Er is ook een goede kans om een lepelaar of grote zilverreiger te spotten. En natuurlijk een grote verscheidenheid aan eenden, ganzen en andere watervogels.

• Denk aan waterdichte schoenen of laarzen en uw verrekijker. En vergeet niet om uw fiets mee te nemen.
  • Deelname is gratis. Een vrijwillige bijdrage (voor IVN Rijnwaal) wordt op prijs gesteld.
  • Deelname aan onze excursies is op eigen risico.
Waterrijk Lingezegen
Viola 3
6681 RA Bemmel
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Meedoen is gratis, maar een vrijwillige bijdrage (voor IVN RijnWaal) wordt op prijs gesteld.
  • Aanmelden verplicht: Nee

Ben Brouwer