Natuurwandeling Holthuizen en Immerloo

Op zondag 7 april 2024 organiseert IVN RijnWaal onder leiding van de natuurgidsen Anja Straver en Annelies Stokkel-Roelofs een natuurwandeling door landgoed Holthuizen en park Immerloo.

De gidsen van IVN RijnWaal nemen u mee voor een gezellige wandeling door park Holthuizen en park Immerloo. Deze parken liggen aan weerszijden van de Oude Huissensedijk, de grens tussen Huissen en Arnhem-Zuid.

Park Holthuizen heeft een eeuwenlange geschiedenis van dijkdoorbraken en boerderijen die daar gevestigd waren. Park Immerloo is in de jaren zeventig van de vorige eeuw aangelegd door de gemeente Arnhem toen daar de nieuwe wijk het Duifje was gebouwd. Inmiddels zijn in dit park een aantal mooie karakteristieke bomen te bewonderen.

We gaan op zoek naar de eerste voorjaarsbloeiers en kijken uit naar de vogels die de weg naar beide parken hebben gevonden.

• Denk aan waterdichte schoenen of laarzen en uw verrekijker.
  • Deelname is gratis. Een vrijwillige bijdrage (voor IVN RijnWaal) wordt op prijs gesteld.
  • Deelname aan onze excursies geschiedt op eigen risico.

Als je om de locatie te bekijken klikt op ‘bekijk in Google Maps’, zal de locatie afwijken omdat er een andere projectie (kijk op de aarde) wordt gebruikt. Wil je de locatie in Google Maps bekijken, gebruik dan de adresgegevens.

07 april 2024 - 14:00
zondag 07 april 2024
14:00 tot 16:00
Parkeerplaats langs de Loostraat tegenover de Parkdreef
Loostraat
Huissen
Bekijk op Google Maps
  • Kosten: Meedoen is gratis, maar een vrijwillige bijdrage (voor IVN RijnWaal) wordt op prijs gesteld.
  • Aanmelden verplicht: Nee