Bomen in de winter

Op zaterdag 27 januari 2024 om 14:00 uur organiseert IVN RijnWaal een circa 2 uur durende bomentocht in het Haalders bos in Haalderen. De excursie start vanaf de parkeerplaats bij cafetaria Brambachtelijk aan de van de Mondeweg in Haalderen en wordt geleid door onze natuurgids Theo Scholten mobiel 0644562483.

Het Haalderense bos is een wat kleiner bos met een grote diversiteit aan bomen en we gaan kijken of we in deze periode de bomen kunnen herkennen aan hun specifieke kenmerken. Het bos bestaat uit een aangelegd en gecultiveerd gedeelte deel en langs de dijk een wat wilder gedeelte. Het wordt doorsneden door een lage kwelwaterdijk waarover een wandelroute loopt. Het bos is enige jaren geleden gerenoveerd en vogelvriendelijk gemaakt en voorzien van verharde wandelpaden. Er hangen meer dan 30 nestkasten welke door een werkgroep worden onderhouden.

• Denk aan waterdichte schoenen of laarzen en vergeet uw verrekijker niet.
  • Deelname is op eigen risico en gratis. Een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld
  • Meedoen aan onze excursies is op eigen risico
Waar
Cafetaria Brambachtelijk, Haalderen