Warme wandeling over de Wijnjeterschar
Zaterdagochtend stonden we met 15 personen klaar om o.l.v. Betty en Karin een mooie wandeling te maken over het Wijnjeterperschar. En het werd een prachtige wandeling. Karin vertelde over de geschiedenis van het gebied, Betty over de flora en fauna en andere deelnemers vulden aan. Ondanks de warmte is het een prachtige excursie geworden waar iedereen van genoten heeft. onderweg werd er uitleg gegeven over pingo’s, werden er veel heideblauwtjes gezien en ook de bruine zandoogjes lieten zich prima zien. Aan het einde van de wandeling kwamen de orchissen aan de beurt. Gevlekte riet en grote orchis lieten zich prachtig bewonderen. Na afloop werden Betty en Karin onder een applaus bedankt voor hun inzet en ging een ieder weer huiswaarts.
Dirk Haaijema
