Uurtje Natuurtje voor kinderen in buitenschoolse opvang

UURTJE NATUURTJE! Nieuw initiatief voor kinderen van BSO’s

==>> Op dit moment is Uurtje Natuurtje niet meer mogelijk door een gebrek aan vrijwilligers! <<==

Ook voor kinderen valt er veel te beleven in de natuur! Team ‘Uurtje Natuurtje’ van IVN Noordwest-Overijssel heeft daarom voor kinderen in de basisschoolleeftijd een kort uitje in de natuur ontwikkeld en stelt dit beschikbaar aan BSO’s (buitenschoolse opvang).

Wij nemen de kinderen van de BSO na schooltijd voor anderhalf uur mee naar buiten om speels bezig te zijn in de natuur. We wandelen samen naar een nabijgelegen parkje of bosje. Zowel onderweg als in het parkje of bosje wordt aandacht besteed aan de natuur.  Denk daarbij aan zoekopdrachtjes, spelletjes en overdracht van leuke weetjes. Dit alles aangepast aan wat in het desbetreffende jaargetijde te zien, te voelen, te horen en te ruiken valt. Alle zaken die aan bod komen zijn afgestemd op de leeftijd van de kinderen en vooraf besproken met de BSO.

De begeleiding bestaat uit leden van het team ‘Uurtje Natuurtje’ en iemand van de BSO.

Ter dekking van de onkosten vragen we €20 per keer. Er is ook een alternatief: als uw organisatie donateur wordt van IVN-NWO (kosten € 20 per jaar) verzorgen wij voor u twee keer per jaar kosteloos Uurtje Natuurtje. U ontvangt als donateur ook ons kwartaalblad ‘Koppel’. Om donateur te worden kunt u contact opnemen met de secretaris van IVN-NWO, Roely Luyten:
IVN-secr.NWO@ziggo.nl, 0521 523 740 / 06 1131 7756.

Contactpersoon:
Vacant