Over Leeuwarden e.o.

IVN Leeuwarden e.o is een enthousiaste IVN afdeling, die regelmatig activiteiten organiseert in en rond Leeuwarden. Heel Fryslân is echter ons ‘werkgebied’. De afdeling organiseert excursies (onder begeleiding van opgeleide natuurgidsen), thema-avonden, workshops en cursussen voor alle leeftijden. De afdeling Leeuwarden heeft diverse werkgroepen. Alle activiteiten van IVN-Leeuwarden worden door vrijwilligers uitgevoerd. De afdeling is in 1996 heropgericht en heeft ruim 250 leden.

Leeuwarden is omringd door water en prachtige natuur. Een omgeving die zeer geliefd is bij watersporters, natuurliefhebbers en rustzoekers. Ervaar de weidse natuur van Nationaal Park de Alde Feanen of breng een bezoek aan Grou, de gezellige startplaats van het Skûtsjesilen. De perfecte manier om Leeuwarden, Grou en de Alde Feanen te bezoeken is het fietsen van de pontjesroute ‘de acht van Grou’.

Meer over ons