Landschap

Cursus Natuur in De Kempen

Kempenland West 11 december 2023

Een afwisselende cursus voor wie meer wil weten over alle mooie, interessante en eigenaardige zaken die in de natuur in De Kempen te ontdekken zijn. De cursus is bedoeld om meer plezier te krijgen in het beleven van de prachtige natuur en het landschap in de Kempen.
De cursus wordt gegeven door en voor 5 IVN-afdelingen. De thema-avonden zullen daarom in Bergeijk, Valkenswaard-Waalre , Veldhoven en Cranendonck gegeven worden. Ook de excursies gaan naar verschillende natuurgebieden in De Kempen.

De thema’s die aan de orde komen zijn:
* beken, beekdalen en vogels
* vennen en biodiversiteit
* bermen, slootkanten en (bloem)planten
* heide, heidebeheer, en insecten
* bossen, bomen en herfstverschijnselen
* natuur en cultuur, een stukje geschiedenis van het landschap

De natuurgidsen zullen niet alleen iets vertellen over flora, fauna en landschappen, maar ook over het ontstaan en de geschiedenis van verschillende natuurgebieden in de regio.
De 6 thema-avonden zijn op dinsdagen van 19.30 tot 21. 30 en de excursies op zaterdagochtend van 09.00 tot 12.00 volgend op de lesavond.

De 5 regionale IVN-afdelingen zijn: IVN Bergeijk-Eersel, IVN Kempenland West, IVN Valkenswaard Waalre, IVN Veldhoven Eindhoven Vessem en IVN Cranendonck

Data: 9 en 13 april, 7 en 11 mei, 18 en 22 juni, 10 en 14 september, 8 en 12 oktober, 5 en 9 november 2024

Kosten: € 60 voor leden en € 80 euro voor niet leden.

Graag opgeven voor 1 maart 2024.
U kunt zich opgeven voor deze cursus via : https://www.ivn.nl/afdeling/veldhoven-eindhoven-vessem/cursussen-over-de-natuur/natuur-in-de-kempen/