zondag 28 april 2024 Vogelwandeling door Het Beleven

Op zondag 28 april a.s. vindt weer de jaarlijkse vogelwandeling plaats, georganiseerd door IVN-afd. Kempenland-West. De mensen die mee willen wandelen moeten hiervoor wel vroeg uit de veren, want de gidsen vertrekken reeds om 6.00 uur vanaf de parkeerplaats bij de “Hollandershoeve”, Turnhoutseweg 46, 5541 NZ te Reusel. Wij gaan dit jaar naar vogels kijken en luisteren in natuurgebied Het Beleven. De wandeling door dat gebied duurt tot ongeveer 8.30 uur. Deelname is gratis en iedereen is van harte welkom!
In natuurgebied Het Beleven is een grote variatie aan biotopen en biotoopjes te vinden. Het gebied biedt daardoor levensmogelijkheden aan een grote verscheidenheid aan vogelsoorten; een ideale plek dus om in het voorjaar naar vogels te gaan kijken en luisteren. En, luisteren naar vogels kun je het best doen rond zonsopkomst, want dan is de (voorjaars)zang van de meeste soorten op zijn uitbundigst. Daarom gaan wij voor onze vogelwandeling ook deze keer weer vroeg op pad! Van Zwartkop tot Blauwborst en van Grutto tot Slobeend …… mogelijk krijgen wij deze soorten op 28 april te zien en/of te horen tijdens de wandeling door Het Beleven. Als u dat niet wilt missen, ga dan mee! De moeite en het vroege opstaan worden beslist beloond.

• Kosten: Gratis