Over RijnWaal

De afdeling IVN RijnWaal bestaat voor 100% uit vrijwilligers en bestrijkt het gebied van het Pannerdens kanaal tot aan het Amsterdam Rijnkanaal. Onze activiteiten zijn gespreid over de gemeenten: Lingewaard, Overbetuwe en Neder-Betuwe. De afdeling RijnWaal is opgericht in 2004 en telt ruim 120 leden.

Werkgebied RijnWaal

Werkgebied RijnWaalActiviteiten

IVN RijnWaal biedt een reeks van activiteiten. Wij geven groencursussen waarbij we wilde planten letterlijk onder de loep nemen en geven, bij voldoende vraag, cursussen over vogels, paddenstoelen en amfibieën.

We houden publiekswandelingen over onderwerpen zoals: bevers, bomen, paddenstoelen, wilde planten, vogels en insecten. Onze ervaren natuurgidsen nemen u mee op excursie in de natuur volgens de kalender of wanneer u daar een aanvraag voor doet.

Onze vaste jeugdactiviteiten worden verzorgd door de Polderbende in Gendt. Ga voor meer informatie naar de polderbende.

Deze activiteiten worden door onze vrijwilligers en natuurgidsen verzorgd.

Bij verschillende gelegenheden presenteert IVN RijnWaal haar activiteiten in een stand via folders, zoekkaarten en spulletjes voor de jonge natuuronderzoekers.

Wilt u meer informatie, stuur een mail naar secretariaat@ivnrijnwaal.nl

De afdeling IVN RijnWaal vergadert in Dorpsschuur Lent, Oosterhoutsedijk 29, 6663 KS Lent, en daar is ook de ledenvergadering

Dorpsschuur Lent

Veel van de activiteiten vinden plaats in de uiterwaarden van de Waal en de Rijn: de Klompenwaard bij Doornenburg, de Gendtsewaard, de Bemmelsewaard, de Oosterhoutsewaard, de Ossenwaard bij Lent, de Huissensewaard en de Maneswaard bij Opheusden. Of langs de Linge.

Lidmaatschap

Iedereen kan lid worden van IVN RijnWaal. Meld je aan via een van de formulieren op de pagina: lid worden.

Het lidmaatschapsgeld bedraagt € 24, -per jaar. Zo neem je gratis deel aan alle IVN excursies en ontvang je korting bij de cursussen van IVN RijnWaal. Je krijgt vier maal per jaar het landelijk IVN-blad “Mens en Natuur” . Je ontvangt 10 % korting in de landelijke IVN webwinkel. Ook kun je een welkomstgeschenk kiezen.

We nodigen alle leden uit om actief te zijn binnen IVN-RijnWaal.

Voor onze lidmaatschapsvoorwaarden verwijzen wij naar IVN lidmaatschapsvoorwaarden