Word slootjes-expert en kom meedoen!!

Word slootjes-expert en kom naar het vijverpark Meezenbroek.

Slootjesdagactiviteiten voor (klein)kinderen en (groot)ouders op zaterdag 8 juni.

Het is tijd om de laarsjes aan te trekken en een emmertje en schepnetje uit de schuur te halen en lekker naar buiten te gaan!

Heb je je ooit afgevraagd welke dieren er allemaal in, op en rondom het water leven? Ga samen met ons op ontdekkingstocht en kom erachter! Vang met een schepnetje verschillende soorten waterdiertjes en kom meer te weten over hun leefgebied, gedrag en uiterlijk. Het is elke keer weer een verrassing wat er boven water komt. Er kan zomaar een bloedzuiger, een schrijvertje, waterschorpioen of een salamander in je schepnetje zitten. Hoe overleeft een kokerjuffer in een beek vol vijanden? En wat doet het bootsmannetje om aan eten te komen? Er staan IVN- gidsen voor je klaar die helpen de waterdiertjes te vinden.

Ben jij tussen de 6 en 12 jaar, dan kun je op zaterdag 8 juni samen met je ouders of opa en oma ontdekken wat er zich allemaal afspeelt in de Caumerbeek en de Palenbergerbeek.

Wij zijn tussen 12.00- en 16.00 uur aanwezig. De infostand (het startpunt) bevindt zich aan de Kasteellaan 3 naast het Kasteel Meezenbroek.

Bij de infostand wordt een routekaart uitgedeeld waar de vier vislocaties te vinden zijn. Je kunt bij ons ook een emmertje en schepnetje lenen!

Aan deelname zijn geen kosten verbonden, een vrijwillige bijdrage is natuurlijk heel welkom.

Voor vragen kunt u contact opnemen met IVN Heerlen: ivnheerlen.slootjesdag@gmail.com.

08 juni 2024 - 12:00
zaterdag 08 juni 2024