Deze zomer de Caumerbeek ontdekken: Litscherveld en Koumenberg

Caumerbeekdal, een onbekend stukje stadsnatuur in Heerlen, zo dichtbij en vaak niet echt bekend.

Deze zomer gaan we de Caumerbeek ontdekken tijdens vier wandelingen leert u de Caumerbeek en zijn mooie omgeving kennen, vandaag nummer 3.

Het Litscherveld ligt tussen de Rennemig, Schelsberg, Huisbergstraat en de Beersdalweg een beetje verscholen. In het gebied stromen 2 beekjes, Schroetenbeek en de Caumerbeek. Er is een mooi stukje moeras en er komen veel verschillende vogels en andere dieren voor. Vanmiddag gaan we dit natuurgebied verkennen. Ook stuiten we op een stukje mijnverleden.

De wandeling is gratis en voor iedereen vrij toegankelijk, een vrijwillige bijdrage is natuurlijk altijd welkom.

Het aantal deelnemers is beperkt, daarom graag aanmelden via: ivnheerlen@gmail.com

Litscherveld 20 juli 2024 - 13:00
zaterdag 20 juli 2024