Deze zomer de Caumerbeek ontdekken: Brongebied en Aambos

Caumerbeekdal, een onbekend stukje stadsnatuur in Heerlen, zo dichtbij en vaak niet echt bekend.

Deze zomer gaan we de Caumerbeek ontdekken tijdens vier wandelingen leert u de Caumerbeek en zijn mooie omgeving kennen, vandaag nummer 1.

U ervaart  hoe en op welke wijze natuur en cultuur het huidige beekdallandschap in volledige harmonie hebben gevormd. We verkennen het beekdal vanavond vanaf het brongebied en in het Aambos.

Het Caumerbeekdal wordt onder andere geflankeerd door een flink aantal watermolens en hoeves, cultuurhistorisch en natuurhistorisch gezien is het een landschap om te koesteren.

De route (5 km)is niet geschikt voor mensen die minder goed ter been zijn of voor kinderwagens.

De wandeling is gratis en voor iedereen vrij toegankelijk, een vrijwillige bijdrage is natuurlijk altijd welkom.

Het aantal deelnemers is beperkt, daarom graag aanmelden via: ivnheerlen@gmail.com

27 juni 2024 - 19:00
Wanneer